Dag 17 Italië 19

19 september 2019 - Bolzano, Italië

dag 17 wordt een volle dag met vele mooie bezienswaardigheden.

Op het programma staat een kloof en enkele kastelen.

De kloof is de Gaulschlucht die in Oberlana te zien is. Geen geweldige kloof want je bent er zo door maar leuk om even de wandeling erdoorheen te maken.

GaulschluchtHet dorpje is zeer toeristisch .

Terug in Nals gaan we naar Castello Schwanburg dat nu in gebruik is als wijnhandel. Maar wel een mooi kasteel.

Castello Schwanburg

De volgende bestemming is ook een kasteel, althans deel een ruïne. Hiervoor rijden we naar Eppan waar we 40 minuten redelijk steil bergop moeten lopen.

Castello di AppianoCastello di Appiano

Het ligt hoog op een heuvel dus ja dat kan niet anders. Later blijkt dat er ook een busje loopt waar je gebruik van zou kunnen maken als je niet zo ver lopen wilt.

Castello di Appiano

Eenmaal boven komen we terecht in een wonderschone omgeving. En wat blijkt, we zijn niet de enige die zich de moeite genomen hebben om hierheen te wandelen. Er ligt een leuk kerkje bij en de restanten van het kasteel liggen er mooi bij.

Castello di Appiano

Er is ook de mogelijkheid om eten en drinken te nuttigen, het is er erg gezellig.

Je kunt er ook pijl en boog huren en een parcours ermee afgaan.

Na enkele uren zijn we terug bij de auto en rijden we naar Bolzano waar kasteel no 3 op het programma staat: Roncolo of in Duits Runckel.

Castel Roncolo

Ook dit kasteel ligt mooi te pronken op een berg. Maar hier is het maar 5 minuten om tot het kasteel te lopen.

Eveneens een mooi bouwwerk dat gratis toegankelijk is behalve de expositie over schilderijen.

Castel Roncolo

Het was alweer een mooie dag in Italië.

Het einde van de vakantie komt in zicht maar we hebben nog enkele bestemmingen te bezoeken.

Daarover meer op dag 18 Italië 19