Dag 21 Italië 19

26 september 2019 - Sand in Taufers, Italië

Vandaag rijden we noordelijks en gaan naar Campo Tures, Sand in Taufers.

Campo Tures

Hier zijn 3 bezienswaardigheden waarvan het  kasteel de eerste is die we bezoeken.

Campo Tures

De entree is € 11,00 en daarvoor kan je buitenom het kasteel bekijken en enige delen in het kasteel. Ook de grote collectie met martelwerktuigen is in de prijs.

Campo Tures

Maar wil je de vertrekken zien, en dat is de moeite waard ondanks dat er niet gefotografeerd mag worden. Dan betaal je meer.

Campo Tures

De entree wordt dan € 17.00 (prijs 2019) en kan je kiezen voor een Duitse of Italiaanse gids.

We hebben er iets meer dan 2 uur voor nodig gehad.

Na de lunch gaan we even nog een stukje noordwaarts tot aan Lutago alwaar we de Cascatta de Rio Negro (Schwartsbach) gaan bekijken.

Rio Negro

Een stuk door het bos, even wat omhoog lopen en je bent er al.

Er is een hele route uitgezet die de waterval van onderen en van boven laat zien. Dat gaat dan weer flink bergop maar daar krijg je dan ook weer wat voor.

Rio Negro

1 uur later zitten we alweer in de auto en rijden terug naar Campo om naar de Riva Watervallen te gaan.

Hier zijn ook weer een tweetal keuzes te maken. Bekijk ik het van onderaf of vertrek ik van boven naar beneden.

Op www.italiyos.jouwweb.nl kan je lezen wat de voor en nadelen zijn en waar de startplaatsen zijn.

Riva watervallen

Wij starten beneden hetgeen inhoud dat we steeds bergop moeten lopen. Maar omdat de watervallen redelijk dicht bij elkaar liggen merk je bijna niet dat het steeds hoger gaat.

Riva watervallen

De 3 enorme watervallen zijn alle van ongekende schoonheid, ruig, veel water en in mooie omgevingen. Om ze allemaal te zien moet je ongeveer 2 uur uittrekken of in ieder geval meer dan 1 uur.

Riva watervallen

Ben je bij de laatste aangekomen dan ook weer een keuze menu: Terug via dezelfde weg of.....

Riva watervallen

neem de Fly Line a € 10,00 (65+ € 8,00) en  je bent na iets meer dan 5 minuten weer beneden.

En het gaat heel langzaam dus je hoeft geen enkele angst te hebben. Het is harstikke leuk.

En leuk dat was deze dag alweer hier in het noorden van Italië.

Dag 22 en 23 zullen de laatste dagen zijn die op 1 pagina zullen worden beschreven.

Tot dan, Ciao

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade