Dag 22 en 23 Italië 19

26 september 2019 - Bruneck, Italië

De laatste 2 dagen van onze vakantie brengen we door rond een meer en rond de mooie bergformaties van de Dolomieten.

Pragser Wildsee

Dag 22  gaan we naar de Pragser Wildsee. Het is een heel gedoe om er te geraken want er zijn nogal wat haken en ogen waar je rekening mee moet houden. Welke dat zijn zie je op www.italiyos.jouwweb.nl op de Sud Tirol pagina.

Pragser Wildsee

Maar goed wij zijn er nu en we maken een wandeling rondom het meer dat 1 1/2 uur duurt.

Het meer is aardig maar voldoet niet aan de foto's die ik op internet ben tegen gekomen.

Pragser Wildsee

Die zijn op een heel mooie dag genomen (wij hadden bewolking) of ze zijn grondig gefotoshopt.

Het valt ons dan ook tegen zeker gezien het hele gedoe om er te komen en weer terug gaan.

Alles bij elkaar zijn we de hele dag onderweg om dit te gaan bekijken.

Dag 23

Op onze laatste dag maken we een "giro di dolomiti" oftewel een rondje om de Dolomieten.

Vanuit Bruneck rijden we over de 49 naar Dobbiaco en gaan daar rechts af richting Cortina.

Bunker

Niet veel later is er links het restant van een oude bunker te ontdekken hetgeen we dan ook doen.

Bunker

Verder langs de ss51 komen we langs het Landro meer dat mooi groen is met op de achtergrond schitterende bergen.

Lago di Landro

Bij Schluderbach gaan we links af richting 3 zinnen die we op de route ook nog eens vanaf het uitkijkpunt zien, we hebben de tocht erheen al eens gemaakt. Resultaten van dat bezoek en die van 5 torri zie je op www.italiyos.jouwweb.nl

Dolomieten

We laten later de weg naar 3 zinnen letterlijk en figuurlijk links liggen en rijden naar Misuria waar onderweg ook nog veel moois te zien is.

Dolomieten

In Cortina is er  juist een eetfeest gaande dus stoppen en meegenieten.

Daarna de ss 48 naar en over de Falzeergopas. wederom vele mooie vergezichten over schitterende bergen.

Ook 5 Torri zien we weer eens (zie http://www.italiyos.jouwweb.nl

5 torri

Eenmaal de pas over komen we hoog boven in de bergen met een  360 graden panorama. Geweldig.

Hier zou je nog Forte Tre Sassi kunnen gaan bekijken.

Forte tre Sassi

In de namiddag zijn we erdoor en worden de bergen weer normaal en is het over met de pret.

Dat geldt ook voor onze vakantie want dit was de laatste dag.

Wederom een schitterende vakantie in Italië.

Je weet inmiddels wel waar je meer info verzamelen kunt. Niet alleen over deze vakantie maar ook van onze vorige expedities naar dit mooie land.

Pragser Wildsee

Ook voor informatie over West Amerika en over The Cotswold (Engeland) heb ik blogs hier op reislogger.

Verder ook website over bovengenoemde landen, te weten:

www.zuidwestamerika.com

www.west-amerika.jouwweb.nl

www.amerikas-best.jouwweb.nl

www.cotswoldway.jouwweb.nl

Wie weet tot daar of later weer eens over Italië want daar is nog heel veel te zien en te beleven ook al zijn we inmiddels al 7 keer naar dit land gereisd.

Ja ja, na de coronajaren en tussendoor eens wat anders stond in 2023 weer Bella Italia op het menu. Je leest er meer over, hier op reislogger. Onder andere over Necropolis.