Dag 20 Italië 19

24 september 2019 - Bruneck, Italië

Zoals al vermeld, we zijn in Sud Tirol dus kunnen we weer eens Duits spreken want dat doen ze in deze streek.

We rijden naar Terento (Terenten) waar we al snel Sentiero dei Molini gaan lopen.

Aardpiramides

Deze route volgt langs 6 oude molens en een veld met aardpiramides. Dus 2 voor de prijs van 1.

Terento

Ook dit is weer een redelijk pittige wandeling maar dat is nu eenmaal normaal in de bergen. Maar doordat er van alles te zien is valt het allemaal geweldig mee.

Terento

Nadat we molen no 6 bekeken hebben is er weer eens een keuzemenu: terug via dezelfde route of de panoramaroute terug naar de auto.

Dit laatste gaat het worden. Via een breed onverhard pad dalen we langzaam af met onderweg diverse panorama's. Ja het pad heet dan ook niet voor niets panoramaweg.

Iets meer dan 2 uur later zijn we weer bij de parkeerplaats en rijden na de lunch die we in Bruneck nuttigen door naar Perla.

Perla

Ook hier zijn aardpiramides te bewonderen. Daarvoor moeten we maar weer eens stevig klimmen maar het resultaat is gewedig.

Via een aantal uitkijkpunten kan je het allemaal gaan zien en er van genieten. Tenminste wij doen dat.

Perla

Het is een tocht die in totaal iets meer dan 1 uur in beslag neemt. dus hebben we nog tijd om een stuk te gaan rijden.

En wel naar San Candido (Innichen) We geven Google Maps opdracht om ons naar Bagni Wildbad te loodsen en dat gaat prima.

Wildbad

Je bent is klinkt het uit de telefoon. Ja we zien het bord dat ernaar wijst maar dat is nog 1/2 uur lopen. En we hebben al veel gelopen vandaag en het is inmiddels ook alweer 5 uur. ?! en toen?

Wildbad

We nemen het onverharde pad is het advies van vrouwlief en ja binnen 5 minuten staan we voor dit nog steeds schitterende gebouw.

Ondanks dat het al jaren verlaten en vervallen is heeft het nog heel veel charme.

Wildbad

Ooit was het een sanatorium of zoals de Duitsers het noemen een Kurord.

Nou dat was alweer een mooie dag vandaag.

Maar er volgen nog 3 hier in Sud Tirol waar we nog geen mooie bergen van de Dolomieten gezien hebben.

En dat terwijl we toch in de Dolomieten zijn maar dan de begroeide uitvoeringen ervan.

Maar die andere mooie bergen die zien we de  komende dagen nog wel.

Tot dan.