Dag 11 Italië 19

5 september 2019 - Vicenza, Italië

vanuit Vicenza rijden we naar Soave. De reden is het kasteel maar dat is net gesloten. Dan maar door het dorp, valt tegen. Wat wel mooi is zijn de muren waarboven het kasteel uitsteekt.

Soave

We lopen helemaal rond en eten een broodje als lunch en rijden verder door troosteloos gebied. We zijn in Veneto maar qua natuur heeft het weinig te bieden.

Maar we rijden hier om in Montagnana te geraken. Alweer een ommuurd dorp. Ja zo hebben we er wel meer gehad.....denken we.

Maar eenmaal binnen de muren via een van de toegangspoorten piepen we wel anders want.... dit is mooi

Montagnana

De kern is gevuld met mooie oude huizen, grote huizen omdat deze van de mensen met geld geweest zijn.

Maar het voetvolk bouwden eenvoudige huisjes tegen de muren zodat ze minder stenen nodig hadden.

Montagnana

De huisjes zijn klein en eenvoudig maar door de verschillende kleuren is het een prachtig gezicht.

Montagnana

Persoonlijk vind ik het een van de mooiste dorpen in Veneto voor zover we gezien hebben.

Montagnana

En dan is het alweer tijd om terug te gaan naar Vicenza.

Morgen reizen we weer verder zuidwaarts en ook weer noordwaarts, maar dat zie je op dag 12

Ciao