Dag 18 en 19 Italië 19

24 september 2019 - Stanghe, Bolzano, Italië

Dag 18 bestaat uit een bestemming namelijk de Passerschlucht.

Moos, de toegang tot de kloofde toegang in Moos

Er zijn 2 mogelijkheden, starten in St. Leonhard in Passeier of zoals wij gedaan hebben in Moos.

Passerschluchtde dam

Voordeel van Moos is dat je overwegend daalt en dat is minder zwaar dan alsmaar bergop. Nu zal je hier en daar toch nog wel bergop moeten maar het merendeel gaat dus naar beneden.

Sieber wasserfallde waterval aan het begin van de route

Voor de start verwijs ik je graag naar www.italiyos.jouwweb.nl. Daar meer informatie over parkeren en de terugreis naar de parkeerplaats.

Passerschluchtoveral nieuwe bruggen om de kloof te overbruggen

Het is een 3 uur durende tocht mede omdat je vele malen stopt om van de kloof te genieten en om foto's te maken.

Passerschlucht

Na die tijd ben je in St. Leonhard waar je wat kunt eten, rusten of drinken en dan heb je de keuze om de route terug te lopen of je neemt net als wij de bus terug naar Moos.

Het was een leuke tocht door een aardige kloof.

Dag 19 verlaten we Nals en rijden naar Stanghe om daar de gilftenklamm te gaan bezoeken.

GilftenklammCascata di Stanghe is de officiële benaming hiervan.

Ook hier zijn er 2 mogelijkheden, starten bovenaan of van onderop naar boven lopen. Wij zijn van onderop gegaan en later ook weer dezelfde weg terug genomen omdat we het een hele mooie kloof vinden.

Gilftenklamm

Bovendien is het maken van de foto's op verschillende tijden een mooie bijkomstigheid want de zon staat anders en het ziet er daardoor anders uit.

Maar mocht je niet de puf hebben om op en neer te lopen hetgeen net geen 3 uur in beslag neemt dan kijk even op http://www.italiyos.jouwweb.nl voor andere mogelijkheden.

Gilftenklamm

Na genoten te hebben van deze kloof gaan we na de lunch verder en rijden naar Sud Tirol. Einddoel vandaag is Bruneco maar onderweg stoppen we nog even in Rio di Pusteria oftewel Muhlbach voor de restanten van een mooi kasteel direct langs de weg SS49 gelegen.

Rio di Pusteria

In Bruneco blijven we tot het einde van onze vakantie en dat zijn na vandaag nog 4 dagen.

Tot morgen.