Dag 5 Italië 19

28 augustus 2019 - Lago di Toblino, Italië

De laatste dan Cassone gaan we weer in noordelijke richting naar Arco waar een indrukwekkend tafereel te zien is namelijk een kasteel op een hoge eenzame berg. Wat een gezicht.

ArcoOm het te bezichtigen moet je 20 min. bergop lopen. Start is in het centrum van Arco.

Als je de auto geparkeerd heb op de parkeerplaats direct bij de ingang naar het centrum dan zie je een bordje met de tektst: Eramo San Paolo.

Als je dit volgt ga je door een zeer smal weggetje tussen de fruitbomen en dergelijke. Na iets meer dan 5 min zie je links de toegang tot dit kerkje dat net als Madonna della Corona tegen de rotsen gebouwd is. De toegang is helaas maar 1 keer in de week op zondagen in juli en augustus.

Eramo di San PaoloMaar geen nood ook buitenom is het leuk om het te gaan bekijken. Er wordt hier ook geklommen.

Via een oud Romeins bruggetje komen we weer terug in de bewoonde wereld en rijden naar Drena. Daar gaan we naar het gelijknamige kasteel althans wat er nog van over is. Best veel zoals blijkt.

Drena CastleEntree is € 3,00 en is zeer de moeite waard.

Ter afsluiting rijden we nog naar het Toblino meer waar een kasteel in het water ligt. Het is in gebruik als restaurant en kan van binnen alleen bezocht worden als je er iets nuttigt.

ToblinoHet meer heeft verder niet zo heel veel te bieden. Maar je kunt er wel lekker wandelen.

Voor de laatste overnachting aan het Gardameer gaan we terug naar Cassone. Morgen verlaten we het meer. Waarheen? dat zie je op dag 6