De bergdorpjes van Ligurië

10 maart 2019 - San Remo, Italië

Aan de uiterste westkant van de provincie Ligurië kun je enige dagen veel plezier beleven aan enkele zeer mooie en oude bergdorpjes.

Romeins aquaduct

Voor een bezoek hieraan hebben wij gekozen voor een hotel in San Remo, ideaal gelegen om deze dorpjes te bezoeken maar ook andere meer oostelijk gelegen dorpjes zijn vanaf daar snel en goed bereikbaar. Enige nadeel van de keuze voor San Remo is het parkeren. Elke dag was het weer een strijd om een plekje te vinden. Ander voordeel was dat we de oude stad binnen 5 minuten lopen binnen bereik hadden.

Balma Boves

Maar goed, we zijn onderweg en brengen in 3 dagen een bezoek aan de volgende dorpjes:

Airole, Perinaldo, Apricale, Isolabona, Dolcecqua, Tiora (het heksendorp) Bussana Vecchia, Badalucco, Rochetta Nervina, Pigna en Taggio.

Ponte A Serraglio

Stuk voor stuk geweldige dorpen met bogen, trapjes links en rechts en nog veel meer mooie steegjes. Ik kan niet zeggen welke het meest mooie was want elk dorp heeft zo zijn eigenschappen. Zo heb je in Perinaldo overal schilderingen van de stichters van dat dorp en in Apricale vind je tekeningen aan de muur en hebben ze opvallende brievenbussen. Of Bussana Vecchia, tot voor kort een verlaten dorp maar nu hier en daar in opbouw door voornamelijk kunstschilders.

Bard Fort

Ook later op onze reis gaan we nog vanaf de kust de bergen in naar Balestrino, Castelvecchia di Rocca Barbena En Zuccarello.

Bekijk de foto's hieronder of ga naar http://www.italiyos.jouwweb.nl voor meer info en foto. Of klik hieronder op een of meerdere links.

Blogs over Italië zijn:

3 dagen Aosta Vallei

de forten van Piemonte

Susa, een verrassende stad in Piemonte

De bruggen van Piemonte, Liguria en Toscane

de mooiste bergdorpen van Liguria