Dag 13 Italië 19

10 september 2019 - Burano, Italië

Er zijn vele mogelijkheden om naar Venetië te gaan. Welke? en wat zijn de kosten en mogelijkheden? Kijk daarvoor op www.italiyos.jouwweb.nl

Venetië

Wij kiezen de waterbus maar dan niet via Grande Canal maar buitenom. Dit omdat we in het verleden al eens enige dagen in dit mooie dorp, stadje, geweest zijn.

Venetië

Het voordeel hiervan is dat we andere, onbekende, delen van dit eiland kunnen bekijken vanaf het water.

Venetië

Vanaf het treinstation hebbeb we dus de waterbus via San Marco (waar je dus ook op zou kunnen stappen) naar Burano genomen waar onderweg ook de mogelijkheid is om naar Murano te gaan. Dit eiland staat bekend om het glasblaaswerk. Wij slaan het over en varen dus naar Burano.

MuranoMurano

Er zijn eveneens diverse mogelijkheden om naar Burano te gaan. Zo kan je voor € 20,00 een 3 of 4 uurs tocht erheen en erdoor nemen hetgeen inhoud dat je 1/2 tot max. 1 uur op dit eiland bent.

Burano

Of je neemt net als wij de waterbus a € 20,00 waarbij je ook de bus gebruiken kunt en zelf de trein.

Burano

Voordeel hiervan is dat je zelf bepaald hoelang je op het eiland gaat blijven.

Burano

Voordat we aanmeren zien we al de vele kleuren die dit eiland zo maken zoals het is. Geweldig.

Burano

We zijn blij dat wij voor deze optie gekozen hebben want wij genieten 4 uur lang van dit wonderschone eiland.

En opvallend....zeer weinig toeristen.

Burano

Er zien diverse waterwegen met links en rechts de mooie gekleurde huisjes en ook de hoofdweg zonder water met het  plein zijn uitermate geschikt om te gaan ontdekken.

Burano

En vergeet niet om ook de Cala, de kleine steegjes, in te lopen want ook daar staat wonderschoon zoals te zien op bovenstaande foto's.

Door de lange aanrij en aanvaarroute hebben we geen tijd meer om naar Murano te gaan want we moeten voor 22.00 uur weer bij de auto zijn.

We besluiten om de terugweg via Grande Canal te doen om oude herinneringen op te halen.

Na een lange maar zeer mooie dag zijn we terug in Treviso.

Morgen verlaten we Treviso en gaan noordwaarts.

Waarheen? dat zie je op dag 14 Italië 19