Dag 14 Italië 19

16 september 2019 - Caves Caglieron, Italië

Na het schitterende Burano trekken we noord-oostwaarts naar Portogruaro.

Portogruaro

De 2 niet meer in gebruik zijnde molens zijn hier de toeristische trekpleister. Alhoewel, er zijn nauwelijks mensen. En gelijk hebben ze want het stelt niet zo veel voor. We waren in de buurt zodat we dit erbij genomen hebben en vonden het wel aardig. Maar extra omrijden zou ik niet doen.

Portogruaro

Ook San Vito al Tagliamento is niet geweldig maar nu we toch in de buurt zijn bezoeken we dit dorp.

San Vito al Tagliamento

Al dwalend door de straatjes kwamen we een leuk oud kerkje tegen midden tussen nieuwere huizen.

San Vito al Tagliamento

Ons einddoel vandaag zijn de Grotte del Caglieron, niet ver verwijderd van Vittorio Veneto.

Grotte del Caglieron

Ze zijn gelegen in Fregona en in het centrum van het dorpje start de wandeling via het bos. Maar je kunt ook doorrijden tot aan het bezoekerscentrum. De keuze maak je zelf. (meer hierover zie je op www.italiyos.jouwweb.nl)

Grotte del Caglieron

De 27  grotten, waarvan een paar te bezoeken zijn, zijn uitgekapt om er champignons in te kweken. Nu zijn het leuke bezienswaardigheden in combinatie met de kloof en de waterval.

Grotte del Caglieron

Iets meer dan 2 uur hebben we er van genoten en gaan dan naar Vittorio Veneto voor de komende overnachtingen.

Morgen gaan we natuur verkennen, daarover meer op dag 15 Italië 19

Ciao