Dag 16 Italië 19

19 september 2019 - Aldein, Italië

Deze dag verhuizen we van Veneto naar Trentino en dat doen we via Seganzano. Hier zijn aardpiramides te zien. we betalen de entree a €. 3,00 en moeten behoorlijk afzien om de berg te overwinnen.

Segonzano

Er zouden 3 velden te zien moeten zijn maar helaas het stelt helemaal niets voor. De bovenstaande foto heb ik vanaf de straat gemaakt en dit is zowat het enige dat de moeite waard is. Spaar de € 3,00 en de  klimpartij. Er zijn mooiere aardpiramides waarover later meer.

Bletterbachschlucht

Aangekomen in Aldein betalen we € 6,00 en moeten een helm op om de Bletterbachschlucht te gaan bekijken.

Bletterbachschlucht

Helaas moeten we constateren dat deze druk bezochte kloof ons behoorlijk teleurstelt. Wellicht omdat we al heel veel kloven bezocht hebben en zodoende een beetje verwend zijn met veel mooiere exemplaren. Het gebruik van de helm lijkt me geheel onnodig want nergens loop je vlak langs de bergen waar eventueel wat kan afvallen. Maar goed het zij zo.

Bletterbachschlucht

Aansluitend rijden we naar Nals (Nalles) dat tot Sud Tirol behoort zoals de dubbele benaming van de plaatsnaam al aangeeft.

Hier overnachten we enkele dagen om de omgeving te gaan verkennen.

Dat zie je dan op dag 17 van Italië 19