Dag 2 Italië 19

27 augustus 2019 - Brenzone, Italië

Vandaag gaan we het water achter ons laten en we rijden het berglandschap in. Heel erg steil, bijna niet te doen met de auto, naar Campo Brenzone.

Tot niet zo lang geleden was dit een spookgehucht maar nu is er weer enig leven. Je  kunt het vergelijken met Carmine Superiore waar we vorig jaar geweest zijn of Bagnoregio waar we in 2016 een bezoek aan gebracht hebben. Ook dat waren ooit geheel verlaten plekken maar nu weer in de belangstelling van voornamelijk kunstenaars. Zij hebben op deze manier een goedkoop alternatief want de woningen zijn gratis te betrekken.

Zelf heb je ook de mogelijkheid om voor €.1,00 hier een huis te kopen. Moet wel het een en ander aan gedaan worden.

Overigens is het plaatsje niet goed te vinden maar kijk op http://www.italiyos.jouwweb.nl/gardameer hoe het te vinden is.

Campo Brenzonemeer foto's hiervan zie je bij de overige foto's

Nadat we hier een uurtje hebben rondgekeken rijden we verder naar Spiazzi. Na het parkeren van de auto lopen we 15 minuten bergaf (moeten later ook weer terug, alhoewel er een busje loopt die je weer naar boven brengt. tegen betaling a € 1.50 p.p.) en komen bij Madonna della Corona.

Een kerk die zo tegen de rotsen gelijmd lijkt te zijn. We komen niet voor de kerk maar wel voor de manier waarop deze gesitueerd is en dat is geweldig zoals op de foto te zien.

Madonna della Corona

Hier zijn we ook enkele uren mee bezig zodat het alweer tijd is om terug naar het Gardameer te gaan. Naar Malcesine gaan we voor het avondeten.

Vervolg zie je op dag 3