Dag 3 Italië 19

28 augustus 2019 - Ledromeer, Italië

Vandaag rijden we in noordelijke richting langs Torbole. Hier staat een schattig huisje. Het was ooit een wachtershuisje maar dan niet om te wachten dat de bus of de boot kwam, nee mensen die vanaf een boot kwamen moesten hier wachten en werden gecontroleerd op ziektes.

Torbole

Ons doel ligt echter nog noordelijker namelijk voorbij het Ledromeer. Dit meer heeft in tegenstelling tot het Gardameer weinig te bieden. Geen dorpjes of leuke strandjes maar wel enkele mooie oude met riet bedekte vakwerkhuisjes.

Ledromeer

Maar we rijden nog iets verder langs het meer tot aan Sopra di Sotto waar de borden al aangeven hoe je naar Gorge 'd Abis kunt rijden.

De kloof is niet indrukwekkend, niet echt een kloof, maar toch wel lekker koel tijdens deze wederom hete dag.

Binnen enkele minuten ben je aan het einde en wacht er een mooie waterval op je.

Gorge 'd Abis

Na de middag rijden we naar Tenno, meer bepaald naar Canale di Tenno. Dit is een centro storico of ook wel borgo genoemd.

Het gehucht staat op de lijst van mooiste dorpen van het land. En ja dit verdient het. Maar het staat in geen enkele verhouding met de dorpen in Ligurië die we vorig jaar bezocht hebben. Zie hiervoor onze eerdere blogs of ga naar www.italiyos.jouwweb.nl/liguria

Canale di Tenno

In Tenno zelf kan je nog het kasteel gaan bekijken of even rond Borgo Frapporta lopen.

Borgo Frapporta

Tenno

Het was een leuke dag die we afsluiten in ons eigen dorp want dat is ook heel aardig en heeft enkele goede restaurants.

Tot morgen dag 4