Dag 4 Italië 19

28 augustus 2019 - Borghetto, Italië

Vandaag rijden we naar het zuiden, door de bergen richting Vallegio sul Mincio. Van veraf zie je reeds het kasteel. Blijkt een ruïne te zijn maar wel een indrukwekkend bouwwerk dat nog overeind staat.

Valegio sul Muncio

Iets verderop ligt het plaatsje waarvoor we eigenlijk gekomen zijn: Borghetto sul Muncio.

Slechtst een paar huisjes die allemaal voorzien waren van molens met waterrad. Nu alleen nog in gebruik als toeristisch verblijf.

Rondom het gehucht is echter nog meer te ontdekken zoals Ponte Visconti waarvandaan je een prachtige kijk op het gehucht hebt.

Borghetto sul Mincio

Verder zijn er nog restanten van de toegangspoorten en dit alles maakt dit tot een dorp op de lijst van lands mooiste dorpen. Terecht!

Borghetto

Na een kleine 2 uur hier rond gedwaald te hebben eten we hier ook wat en gaan verder de omgeving verkennen.

We rijden naar Castellaro Lugasello. Helaas een flop behalve dan de enorme toren en een foto van buitenom.

Castellano Lugasello

Snel weer verder, nu naar Solferino waar een kerkje is dat vol ligt met schedels en ledematen van gevallen soldaten.

Het is bizar maar ook weer indrukwekkend om dit te zien. Het heet Ostorio.

Ostorio Solferino

Tenslotte rijden we nog naar een enorme toren die van veraf al te zien is. Dit is Batteria San Martino

Het is te bezichtigen maar als wij er zijn is het gesloten. Openingstijden heb ik niet naar gekeken.

Battaria San Martino

Het was weer een mooie maar ook weer een hete dag maar de bezienswaardigheden hebben alles goed gemaakt.

We gaan weer terug naar het Gardameer.

Morgen gaan we nog een keer vanaf Cassone naar het noorden, naar Arco en meer, maar dat zie je op dag 5