Dag 8 Italië 19

3 september 2019 - Valli del Pasubio, Italië

Na de lange en mooie wandeling van gisteren doen we het vandaag iets wat rustiger aan. We rijden naar Parco delle Cascatta in Molini Trento.

Na het betalen van de entree a € 6,00 p.p. hebben we de keuze tussen 3 routes. We kiezen voor de zwarte, tevens de langste en lastigste omdat we dan alles zien wat dit park te bieden heeft.

Parco delle cascata MoliniZoals een oude grot die ooit dienst deed als woning.

Daarna een aaneenschakeling van mooie natuur en mooie watervallen.

Parco delle cascata

In totaal zijn 11 watervallen te ontdekken en de wandeling van qua zwaarte reuze mee, zeker gezien de inspanningen die we gisteren gedaan hebben.

Parco delle cascataDoppio is voor ons het mooiste deel van het park.

Iets meer dan 2 uur genieten we hiervan, in totaal moet je echter 3 uur uittrekken want van en naar de parkeerplaats is ook nog een behoorlijk stuk lopen.

Parco delle cascataook wat druipsteen is te zien in een van de diverse grotten die er ook zijn.

Nadat we bij de auto zijn rijden we 20 minuten verder naar Ponte di Veja, een enorme natuurlijke brug die met een normaal fototoestel niet geheel op de foto krijgt.

Ponte di Veja

Dan maar in delen fotograferen

Ponte di Veja

Vanaf de parkeer plaats is het enige minuten lopen tot op of onder de boog.

We hebben nog tijd over voordat we naar onze volgende overnachtingsplaats gaan dus rijden we nog een uur naar de Valle della Sfinghi.

Valle della Sfinghi

Officieel is het afgesloten terrein maar de prikkeldraad is ruimschoots opzij zodat daar eenvoudig toegang is. We zijn net eronder door gekropen als de boer komt aanrijden. Hij zwaait vriendelijk dus heeft geen bezwaar dat we er zijn.

Valle della Sfinghi

Op vele plaatsen liggen losse rotsblokken en ertussen door lopen of  liggen de koeien.

Valle della Sfinghi

Als je later in de middag er bent zoals wij heb je misschien het geluk om te zien hoe de moderne cowboy de koeien naar binnen drijft...… op de motor.

Ongeveer 1/2 uur later zijn we weer bij de auto en rijden naar Valli del Pasubio waar we de komende nachten blijven.

Morgen gaan we weer flink wandelen naar en door de 52 tunnels.

tot dan.